Je hebt allang ondervonden dat content maken tijd kost. Het goede nieuws is dat je je content kunt bewaren en vervolgens kunt hergebruiken. En wanneer je dan ook nog even je statistieken induikt, weet je ook precies welke content het heel goed deed.
Ik heb in de afgelopen 3,5 jaar onwijs veel content gemaakt. Al deze content staat opgeslagen in Trello. Daar maak ik mijn contentplan iedere maand in. Mijn klanten gebruiken dit ook. Jij kunt hem gratis downloaden mocht je dat nog niet hebben gedaan: klik hier. Je ontvangt redelijk wat e-mails omdat ik je help dit contentplan vorm en inhoud te geven met tips, dus je bent gewaarschuwd 😉Â
En als er iets is dat ik doe, dan is het wel content hergebruiken. Van een goede storiereeks maak ik een stuk later een Reel of een geschreven bericht. Kan er ook een podcast of een nieuwsbrief van maken. En dit kun je dus ook voor Instagram doen op nog 5 andere manieren:
- Verander een lang bericht in een carroussel.
- Hergebruik een veel ouder bericht met een nieuwe foto of template.
- Verander een bericht in een Reel.
- Verander een carrousel in een bericht met meer detail in de tekst
- Hergebruik een veel ouder bericht en update de info (kan in elke vorm van content).
Duik vandaag eens in je statistieken van Instagram. Kies bijvoorbeeld voor de afgelopen 90 dagen. Bij inhoud die je hebt gedeeld klik je op bijvoorbeeld berichten en selecteert dan wat je wil weten. Ik zou gaan voor bereik en daarna kijken naar interactie met bericht. En kijk eens waar die berichten over zijn gegaan. Kies dan uit een van de 5 manieren en klaar is (vul je naam maar in!).
Liefs Angela