Dag 13 – Adventskalender

De meest onpopulaire zin die uit mijn woorden komt is de volgende: “Geef jezelf de tijd.” Daarmee bedoel ik dat het inzetten van Instagram aan de hand van een strategie die voor jou werkt, tijd kost. Zorg er in ieder geval voor dat je stopt met de volgende 5 dingen:

Wachten met zichtbaar zijn wanneer je alles uitgezocht hebt
Geloof me, als je wacht tot het perfecte moment, dan start je nooit. Zorg dat je de basis van Instagram snapt (lange leve youtube voor uitleg over functies) en ga! Oefen, val en sta weer op. 

En wanneer je meer handvatten wil dan de basis en echt wil werken vanuit een strategie, dan weet je mij te vinden. Als je maar niet wacht tot je het denkt te snappen, want wanneer Instagram marketing niet al van nature in je zit, heb je dat te leren. En dat kan gewoon bij mij 😉 

Je tegenhouden door lage of wisselende resultaten

Ik weet dat lage resultaten en weinig interactie erg ontmoedigend kan zijn. In plaats van op te geven, ga je door! En zorg je voor een strategie die je op de lange termijn klanten oplevert. Begin in ieder geval met het kijken naar je statistieken en handel daar ook naar,

Wachten tot je een x aantal volgers hebt bereikt en dan pas verkopen
“Ja maar ik heb maar 60 volgers.” Geweldig, dat zijn 60 potentiële klanten, mits het de juiste volgers zijn natuurlijk. Wat je nodig hebt is een community waar je interactie mee hebt én die je vertrouwen. Blijf je wachten? Dan verlies je gewoon geld.

Geen juiste CTA gebruiken in je content
Zelfs je call to action (CTA) kan de reden zijn voor mindere resultaten. Als je iets wil, zorg er dan voor dat duidelijk is wat dat is. Zeg het je volgers als ze iets moeten downloaden, schrijf het aan het eind van je bericht dat je programma weer start enzovoorts.

Vechten tegen de trends en nieuwe functies van Instagram
Daar hadden we het over op dag 11. Zorg dat je erin meegaat, het een kans geeft en dan conclusies trekt. 

Liefs,

PS. Op 23 januari start het Instamarketing Programma (klik hier) met mijn coaching. Dit is voor de ondernemer die door wil pakken in zijn of haar strategie op Instagram. Ook ondernemers die het programma in de afgelopen 2 jaar al gevolgd hebben, kunnen weer meedoen. Daar geldt een andere investering voor, mail dan even naar info@angelalodder.nl voor dat aanbod. 

Deel op Facebook
Deel op Twitter
Deel op Linkdin
Deel op Pinterest

plaats een reactie

Scroll naar top