Dag 14 – Adventskalender

Ik vind het belangrijk dat mijn klanten werken aan een langdurige strategie. Ik gun hen een langere tijd klanten. Niet maar 1 maand. En dat kost, ja daar komt hij weer, tijd! Ik geef je even een inkijkje bij mij, zodat je ziet waar jouw volgers ook doorheen gaan.

Ik weet dat er veel ondernemers zijn die deze Instamarketing Adventskalender volgen straks niet instappen. Er zijn diverse redenen waarom niet. Iemand heeft gemerkt dat de mails van de afgelopen dagen al een verschil hebben gemaakt. Denkt daarom dat hij of zij het nog wel even zelf kan. De investering kan niet gemaakt worden, want het geld is er niet. Ze zeggen tegen zichzelf: “Ik moet Instagram toch snappen, want het is gewoon een simpele tool, hoe moeilijk kan het zijn?” De investering niet willen maken, want het is “maar” Instagram. Wat die gedachten ook zijn, die zijn er nu eenmaal.

Dit heb jij ook binnen jouw eigen bedrijf. Er zijn heel veel volgers die je content lezen en vervolgens nog niets bij je kopen om diverse redenen. En daarom is het zo belangrijk dat je je focust op dat waar je invloed op hebt: vanuit je strategie steengoede content maken en leren verkopen.

Ander voorbeeld: er zijn twee klanten in de huidige groep van het Instamarketing Programma die de Adventskalender op Instagram al 2 keer volgden. Iedere keer lanceerde ik mijn programma, net zoals nu. Zij stapten niet in, misschien wel vanwege een van bovenstaande redenen. In oktober 2022 deden ze dat wel. Toen was het voor hen wél tijd.

Ik heb ook klanten gehad die binnen 1 week tot een maand klant werden. Of binnen een dag, omdat iemand anders enthousiast was. Met andere woorden je weet nooit waar jouw volger binnen de volgersreis zit. Dit is module 3 in het Instamarketing Programma.

Je weet dus niet van iedereen hoe je in relatie tot die ander staat. En die relatie is belangrijk.
Ik weet ook dat ik een relatie aan het opbouwen ben met jou of we hebben al een beetje een relatie, maar het is nog niet “aan”. We zijn als het ware aan het daten met elkaar. En dat kan twee kanten opgaan: we krijgen een relatie (je koopt het Instamarketing Programma), het is niet het juiste moment (je blijft mij volgen, maar stapt nu niet in) of onze wegen scheiden (je bent erachter gekomen dat jij en ik geen match zijn en doet het niet of gaat naar een ander).

Instagram als marketingtool is net als daten.

Je kunt je vast nog wel herinneren hoe daten was of je zit er nog middenin. Er gaat tijd overheen. Als jij iemand voor het eerst ontmoet ga je niet meteen met die persoon trouwen toch? Zelfs niet als je voelt dat dit het wel eens kan worden. Je gaat elkaar eerst leren kennen. Je wilt alles van elkaar weten voordat je een relatie met iemand aangaat. Klikt het? Zitten we op een lijn? Vullen we elkaar aan? Is hij of zij het echt wel of toch niet?


Dat is voor jouw volger (= potentiële ideale klant) ook zo. Jij bent niet de enige in jouw branche. Je doet het wel op jouw manier en daarom zijn er genoeg klanten voor iedereen. Maar… dan moet je wel jezelf zijn. Niet doen wat al die andere fotografen, webshops, grafisch vormgevers en coaches doen. Die authenticiteit is heel belangrijk. Je wil geen 13 in een dozijn zijn. Je wil jezelf zijn en een strategie op Instagram uitvoeren die bij je past. Eentje die voor de lange termijn voor klanten zorgt, want nogmaals: het kost tijd.

Een paar vragen om in de komende dagen eens over na te denken. En wees vooral compleet eerlijk tegen jezelf.

  1. Spreek je de taal van je ideale klant?
  2. Weet je hoe je herkenning en erkenning in je content stopt?
  3. Hoe comfortabel voel je je nu in het verkopen van je diensten of producten?
  4. Hoeveel tijd kost het je om content te bedenken, te maken en vervolgens online te zetten?
  5. Ben je al comfortabel op beeld of kom je die enorme drempel maar niet over?
  6. Snap je hoe het koopproces er in het hoofd van je klant aan toe gaat en hoe je daar in je content op inspeelt?
  7. Begrijp jij als geen ander hoe je verhalen vertelt die ook converteren naar klanten?


Liefs,

Ps) Als je ergens ook maar nadenkt over het Instamarketing Programma (klik hier voor alle informatie) probeer dan eens te voelen. Want dat hoofd van je wil je lekker veilig houden. Heerlijk in je eigen comfortzone blijven. Groei zit hem juist buiten de comfortzone. Dus als je alleen maar even voelt, voordat je hoofd er een verhaal van maakt, wat zegt dat gevoel dan?

Deel op Facebook
Deel op Twitter
Deel op Linkdin
Deel op Pinterest

plaats een reactie

Scroll naar top