Dag 16 – Adventskalender

Ieder bedrijf heeft het nodig dat er naar cijfers gekeken wordt. Niet alleen voor je boekhouding, juist ook in je marketing. Dus ook op Instagram! Bekijk jij je Instagram-statistieken wel eens? Te weinig ondernemers doen dit. Gemiste kans!
Wanneer je besluit om daar op de lange termijn wél naar te kijken, weet je ook welke content werkt en welke content niet. Daarbij kun je écht groeien op Instagram naar aanleiding van deze data.

Want lieve ondernemer: weet jij waarom mensen na een bepaalde story afhaken? Hoeveel mensen haken er überhaupt af? Welke stories doen het goed? Hoe vaak is jouw bericht opgeslagen? Wat voor soort berichten worden het meest geliked en de meeste reacties achtergelaten? Kortom, GOUD! 

Ik geef je een vijftal handvatten, zodat je nu in je statistieken kunt bekijken welke content je plaatst en waar dit toe kan leiden.

1. Wanneer jij een community wil opbouwen, dan kijk je naar de likes en reacties die je krijgt.
2. Wil je vooral die expertstatus claimen? Kijk dan hoeveel mensen je bericht opslaan.
3. Laten weten dat je er bent? Kijk dan naar het bereik van je berichten.
4. Wil je meer omzet? Kijk dan naar de opgeslagen berichten en je profiel bezoeken/websitebezoeken.
5. Meer connectie met je ideale klant? Gebruik de stickers in je stories om dat gesprek aan te gaan. En bekijk het aantal DM’s dat je aan kunt gaan / krijgt.

Liefs,

Deel op Facebook
Deel op Twitter
Deel op Linkdin
Deel op Pinterest

plaats een reactie

Scroll naar boven
Scroll naar top