Dag 17 – Adventskalender

Zoals ik al eerder tegen je zei is verkopen een skill die je mag leren. Je mag ook onthouden dat niet iedere volger al klaar is om van je te kopen. Dat heeft onder andere te maken met het volgende:

  • 60% is niet bewust van het probleem / dat ze dit nodig hebben.
  • 20% is zich bewust van het probleem of dat ze het nodig hebben en zit nog in de ontkenningsfase, kan het zelf nog wel. Of voor een webshop in kleding: ik heb nog genoeg in mijn kast hangen.
  • 17% is zich bewust en wil hulp of heeft dat product echt nodig. Nog even op zoek naar de juiste persoon / het juiste bedrijf.
  • 3% is in de koop nu fase. Dus die heeft maar weinig nodig om te kopen.

Het is nodig dat je op al deze 4 lagen communiceert. Want zoals je ziet is de grootste groep zich nog helemaal niet bewust. In je marketing op Instagram kan het voelen alsof je aan een dood paard aan het trekken bent. Dit is niet de groep waar je focus ligt tijdens een lancering bijvoorbeeld. Het is wel een groep waar je aandacht aan besteed, want je wil dat ze een fase opschuiven ūüėȬ†

Dit doe je door content te delen voor jouw potenti√ęle ideale klant. Door dat aan te stippen wat ze nodig hebben om te horen en te zien. Het is heel zinvol om per fase te kijken welk soort content er naar jou idee nodig is. Waar heb je het dan over? Wat vertel je tegen hem of haar.¬†

Door op deze manier ook te kijken naar je Instagram marketing is het al makkelijker om te accepteren dat je geduld mag hebben. En wanneer je dan werkt vanuit een strategie, weet je zeker dat die klanten blijven komen. Je weet dan namelijk wat voor jou werkt.

Schrijf eens voor jezelf uit welke content er in iedere fase nodig is. En vind je dit nu enorm lastig? Dan is het Instamarketing Programma perfect voor jou. Hier gaan we mee aan de slag in module 3. Klik hier om mee te doen.

Liefs 

Deel op Facebook
Deel op Twitter
Deel op Linkdin
Deel op Pinterest

plaats een reactie

Scroll naar boven
Scroll naar top