Dag 21 – Adventskalender

Op dag 9 gaf ik aan dat we het nog over het herhalen van je content gaan hebben. Dat is vandaag!

Voordat iemand klant bij je wordt zijn er contactmomenten met jou nodig. Er wordt in de wereld van marketing gediscussieerd over dat aantal. De een zegt 5 á 10. De ander een gemiddelde van 7. En weer een ander gaf aan dat het zeker 25 contactmomenten zijn.

Hier heb ik het over alle contactmomenten die ze met jou kunnen hebben. Niet per se alleen op Instagram. Denk aan een gratis weggever, een podcast, een nieuwsbrief of deze Instamarketing Adventskalender. Los van het aantal dat je nooit helemaal kunt definiëren, tenzij je het iedere klant vraagt, gaat het dus om het herhalen.

Ik vraag je nu niet om bij te houden hoeveel contactmomenten een potentiële klant met jou kan hebben. Wel vraag ik je om eens te duiken in je statistieken van de afgelopen maand. Bijvoorbeeld november. Bekijk je Stories uit het archief, lees je berichten, bekijk je Reels. Het liefst doe je dit iedere maand.

Voordat je dat doet, mag je ook opschrijven wat je doel was deze maand. Wat wilde je verkopen? Wilde je meer downloads van je gratis weggever? Of wilde je inschrijvingen voor je nieuwsbrief? Wat het ook is, met dat in je achterhoofd, neem je al je content op Instagram van die maand door.

Ben je tevreden? Heb je bereikt wat je wilde bereiken? Had je het idee dat je het écht wel vaak herhaald hebt? Of…. valt het stiekem een beetje tegen? Zie het vooral zo dat je het voor januari anders kunt doen. Er meer alert op bent.

Herhalen heeft overigens niets te maken met constant hetzelfde delen. Dat is namelijk ontzettend saai voor je volger. Herhaling heeft te maken met je aanbod (gratis of betaald) zo neerzetten dat het net steeds een beetje anders is. De basis is uiteraard wél hetzelfde, de invalshoeken zijn wel degelijk anders.

Wanneer je werkt vanuit een strategie dan is dat een stuk makkelijker. Dan zijn het geen losse flodders. Dan heb je een doordacht plan, iedere keer weer opnieuw. Heb je dit niet of voelt het alsof dit staat op losse schroeven? Dan weet je mijn Instamarketing Programma te vinden (klik hier).


Nadat je gekeken hebt hoe vaak je het hebt genoemd, is het ook aan te raden om te kijken naar de inhoud. Wat heb je precies gezegd of geschreven? Waar had dat beter gekund? Even los van iets vaker benoemen gaat het natuurlijk ook om HOE je iets deelt. 

Liefs Angela

Deel op Facebook
Deel op Twitter
Deel op Linkdin
Deel op Pinterest

plaats een reactie

Scroll naar top