Instagram heeft zoals je weet verschillende functies die je in kunt zetten. Denk aan:
- Geschreven berichten (enkel of carroussel
- Reel van maximaal 90 seconden
- Een video langer dan 90 seconden
- Live op Instagram
Instagram Stories - Instagram Gidsen
- Instagram highlights
- Instagram shopping (voor webshops)
Dit kan best overweldigend zijn. Of je nu net Instagram inzet of dit al jaren doet. En ik snap dat, want het is ook veel. De kunst is om bezig te zijn met het juiste. En vooral ook weten wanneer welke functie van belang is, in welke fase van je bedrijf. En hoewel het heel aantrekkelijk is om je volledige focus te leggen op de Reelfunctie (heel hoog bereik), is mijn advies dat niet te doen. Iemand heeft meer van je nodig om te kopen, dat heb je gisteren kunnen lezen.
Wanneer je meer omzet uit Instagram wil halen, en dat wil je, dan moet de focus liggen op Instagram Stories. Daar vindt namelijk de sales voornamelijk plaats. Deze mensen zijn al een stuk warmer, omdat ze echt de tijd nemen om je stories te bekijken. Dit wordt ook echt bekeken door jouw huidige volgers. Hier en daar zie je in je statistieken dat er ook “niet volgers” kijken, dat aantal is altijd aanzienlijk lager.
Jouw berichten in de feed zijn ook nodig. Zie dit als aanraak momenten voor jouw potentiële ideale klant met jouw expertise en je aanbod. Dat geldt ook voor Reels. Het is een moment dat jouw potentiële ideale klant een stukje van jou en je bedrijf ziet. En al die stukjes samen zorgen ervoor dat hij of zij steeds een stapje dichter bij jouw aanbod komt.
Voor nieuwe volgers zijn de highlights ook van belang. Die worden vrij goed bekeken, dus zorg sowieso voor een goede “over mij” highlight. Ik ben as we speak ook mijn highlights aan het verversen!
Morgen ga ik je meer vertellen over storytelling in je Stories. Die functie heet niet voor niets Instagram Stories 😉
Liefs Angela
PS) De nieuwe ronde van mijn Instamarketing Programma met coaching start op 23 januari. Tot en met 16 januari zitten er hele toffe bonussen bij voor iedereen die in wil stappen in het Instamarketing Programma. Hier vind je de bonussen die erbij zitten. Stond jij echt ingeschreven op de adventskalender en ontving jij dagelijks die e-mails? Dan heb jij nog extra bonussen waar ik je over heb gemaild.