Instagram Stories, een megakrachtige functie die je op een juiste manier in mag zetten. En wat juist is voor jou, is anders dan dat dit voor mij is. Er is iets dat voor iedere ondernemer geldt en dat is dat je storytelling moet gebruiken.
Als er iets is waar wij mensen dol op zijn, dan zijn dat verhalen. Dat was vroeger al zo en dat verandert ook niet. Ons brein gaat daar heel lekker op. We onthouden dingen ook veel beter. De kunst is leren hoe je dit toepast voor jouw eigen bedrijf. In mijn Instamarketing Programma is dit met reden één van de grootste modules. Vandaag een paar lessen die je direct kunt toepassen en die helpen om Stories te maken.
- Zorg dat je heel helder hebt waar je het over wil hebben. Welke les wil je meegeven? Wat wil je laten zien? Welke tip heb je? Gaat het om een before en een after? Heb dat helder.
- Zorg dat er een logisch verhaal in zit. Zes losse stories, maakt nog geen verhaal. Zorg voor een begin, een midden en een eind. En dat die goed met elkaar verbonden zijn. Dat het goed in elkaar zit, net als in een film. Daar blijf je ook niet hangen in 1 scene.
- Vind je het lastig om een verhaal te vertellen? Schrijf het dan uit. En hak dit als het ware in stukjes. Ieder stukje is 1 story. Je zult zien dat hoe vaker je dit doet, hoe makkelijker het wordt.
- Wat die film betreft. Wissel beelden met elkaar af. Denk aan pratende stories, foto met tekst en een boomerang. Dit houdt je kijker scherp en dat vraagt dan ook naar meer.
- Zorg dat er een duidelijke call to action in zit wanneer je het hebt over je aanbod. De linksticker is hier uitermate geschikt voor, want zo zorg je dat jouw kijker direct naar het juiste product of de juiste dienst gaat. Maak het je volger zo makkelijk mogelijk 😉
- Ondertitel je stories altijd tijd. Heb ik eerder ook al gedeeld. Ik gooi hem er nogmaals in omdat hij zo belangrijk is. En gebruik vooral niet de automatische ondertiteling van de app captions. Top voor langere video’s en voor korte Reels. Niet voor Stories, omdat je iemand dwingt langere tijd naar je te luisteren.
De klanten in mijn Instamarketing Programma met coaching krijgen vaste momenten feedback op hun Stories en tussendoor kijk ik ook hier en daar mee. Dit is een van de onderdelen in de coaching waar mijn klanten veel van leren. Ze zien niet alleen de feedback op hun eigen stories, maar ook van elkaar.
Liefs,
PS) De nieuwe ronde van mijn Instamarketing Programma met coaching start op 23 januari. Tot en met 16 januari zitten er hele toffe bonussen bij voor iedereen die in wil stappen in het Instamarketing Programma. Hier vind je de bonussen die erbij zitten. Stond jij echt ingeschreven op de adventskalender en ontving jij dagelijks die e-mails? Dan heb jij nog extra bonussen waar ik je over heb gemaild.