Angela Lodder Podcast

Woeh! Mijn eigen podcast. Ver buiten mijn comfortzone en daarom doe ik het juist. Mijn motto: “Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan”, is mij op het lijf geschreven.
In de Angela Lodder Podcast help ik ondernemers met Instagram marketing. Ik leer hen van volgers klanten te maken door een strategie die bij hen past. Op hun eigen voorwaarden en vanuit fun. Deze podcast is voor jou als ondernemer die hier meer over wil leren.

Ik deel met jou mijn kennis, ervaringen en inspiratie rondom Instagram, strategie, content, het ondernemerschap en meer.

De afleveringen

Op deze pagina vind je een korte samenvatting van de podcast. De titels corresponderen met de titels van de podcast. Klik op de link naar jouw favoriete platform om te starten met luisteren.

Ik vertel je exact wat ertoe geleid heeft dat ik deze podcast ben gestart. Dat ClubHouse de trigger was om het gewoon te doen. Je hoort ook een stukje over mijn ondernemersreis. Ik kan er namelijk een boek over schrijven en dat doe ik niet.

Een van de belangrijkste basiszaken is het op orde hebben van je Instabiografie. Jouw foto en de tekst die in je biografie staat.

Ben jij het gezicht van jouw bedrijf? Plaats dan een foto en niet je logo. Hartstikke leuk, maar niet voor Instagram, tenzij jij niet het gezicht bent van het bedrijf. Voor alle zzp’ers geldt: foto.

De biografie zelf

Wie ben je? Waarom moet ik je volgen? Wie help je? Wat is het resultaat? Vraag jezelf af: is dit echt noodzakelijk voor mijn bio? Dat je kinderen hebt? Griekenland je favoriete land is (echt gezien). Hoe oud je bent? Eigenlijk niet he, laat het dus weg. Gebruik emoticons die bij jou en je bedrijf passen. Subtiel.

Call to action naar je website, je DM, een bepaalde # gebruiken. 

Heb je een eigen website? Maak een toffe pagina aan op je eigen website: www.angelalodder.nl/Instagram waar je mensen naar verwijst. Zorg dat je daar de belangrijkste buttons hebt die naar andere pagina’s op je website gaan. Waarom op deze manier en niet anders? In Google Analytics is dit goed te tracken, anders niet.

Instagramnaam: dikgedrukte regel. Type hier je eigen naam, wanneer dat niet uit je gebruikersnaam blijkt. Type er dan ook bij waar het account over gaat wanneer dat ook niet te herleiden is. Die dikgedrukte regel zorgt voor jouw vindbaarheid.

Zie jouw highlights als onderdeel van je Instabio. Is het een must? Nee, heb ze ook lang niet gehad. Is het slim? Ja, het is de miniversie van je website. Zorg dat er reviews staan, informatie van trajecten, tips enzovoorts. Wat jij belangrijk vindt voor jouw ideale klant. Mijn highligts maakte @kim.monrooy.

Yes eindelijk heeft Instagram zich uitgesproken. De ins en outs hoe zij kijken naar Reels die wij als ondernemer en creators maken. Ik deel kort en krachtig wat je moet weten. Een samenvatting vind je in deze post op Instagram.

Twee maanden geleden startte ik deze podcast. Er gebeurde ontzettend veel in mijn bedrijf en op persoonlijk vlak. Er is een stap geweest die ervoor gezorgd heeft dat ik zoveel relaxter onderneem. Ik neem je kort mee in de afgelopen twee maanden. Deze podcast luister je hier!

Schrok je van de titel of ben je vooral benieuwd? Denk je nu vooral WAT zeg je Angela?! Er wordt altijd gezegd dat je marktonderzoek moet doen. Helemaal waar en daar sta ik ook zeker achter. Je zou maar een product of dienst ontwikkelen waar helemaal geen vraag naar is. Zonde van je tijd en energie.

Het geval wil alleen dat wanneer jij vraagt: “wat wil je hier lezen op Instagram?” in je Stories, iemand puur vanuit zichzelf denkt. Dat is logisch, want je vraagt er immers naar. Deze podcast luister je hier.

Scroll naar top